مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش عوامل شخصیت، رویکردهای یادگیری و سبک های تفکر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 447 | صفحه پایان 470

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی نقش عوامل شخصیت, رویکردهای یادگیری و سبک های تفکر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان است. جامعه پژوهش حاضر را دانشجویان کارشناسی دانشگاه تربیت معلم تهران تشکیل داده که از بین آنها نمونه ای متشکل از 419 مشارکت کننده (214 پسر و 205 دختر) با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. مشارکت کنندگان به فرم خلاصه شده «سیاهه پنج عامل بزرگ شخصیت», «پرسشنامه فرایند مطالعه» و «سیاهه سبک های تفکر» پاسخ دادند. با استفاده از تحلیل مسیر, اثرات مستقیم و غیرمستقیم عوامل شخصیت بر رویکردهای یادگیری, سبک های تفکر و پیشرفت تحصیلی تحلیل شد. نتایج نشان داد که «پذیرش» و «وظیفه شناسی» بر رویکرد یادگیری عمیق اثر مثبت و معنادار و بر رویکرد یادگیری سطحی اثر منفی و معنادار و روان رنجورخوئی نیز بر رویکرد یادگیری سطحی اثر مثبت و معنادار نشان دادند. در مجموع نتایج پژوهش حاضر موید آن است که توجه به نقش عوامل درون فردی عوامل شخصیت, رویکردهای یادگیری و سبک های تفکر در مطالعه پیشرفت تحصیلی قابل تعمق است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکری، امید، کدیور، پروین، فرزاد، ولی اله، سنگری، علی اکبر، زین آبادی، حسن رضا، غنایی، زیبا، و نقش، زهرا. (1386). نقش عوامل شخصیت, رویکردهای یادگیری و سبک های تفکر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان. مجله روانشناسی، 11(4 (پیاپی 44))، 447-470. SID. https://sid.ir/paper/450453/fa

    Vancouver: کپی

    شکری امید، کدیور پروین، فرزاد ولی اله، سنگری علی اکبر، زین آبادی حسن رضا، غنایی زیبا، نقش زهرا. نقش عوامل شخصیت, رویکردهای یادگیری و سبک های تفکر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان. مجله روانشناسی[Internet]. 1386؛11(4 (پیاپی 44)):447-470. Available from: https://sid.ir/paper/450453/fa

    IEEE: کپی

    امید شکری، پروین کدیور، ولی اله فرزاد، علی اکبر سنگری، حسن رضا زین آبادی، زیبا غنایی، و زهرا نقش، “نقش عوامل شخصیت, رویکردهای یادگیری و سبک های تفکر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان،” مجله روانشناسی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 44)، pp. 447–470، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450453/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button