مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان توان بخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی تهران

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 142

چکیده

 مقدمه: شناخت عواملی که منجر به پیشرفت تحصیلی و مانع از افت می گردد, از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پاره ای از مطالعات بیانگر ارتباط مستقیم بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی است لیکن بعضی از صاحب نظران رابطه مستقیم این دو را مورد تردید قرار داده اند. این تحقیق با هدف تعیین همبستگی عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران انجام شده است. روش ها: این پژوهش از نوع مطالعات همبستگی بود. کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی توان بخشی در رشته های کار- درمانی, فیزیوتراپی و گفتار- درمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران (88 نفر) شرکت داشتند. عزت نفس دانشجویان با آزمون 58 گزینه ای کوپر اسمیت اندازه گیری و رابطه آن با نمرات پایان ترم دانشجویان بررسی گردید. نتایج: ضریب همبستگی پیرسون رابطه معنی داری را بین عزت نفس و وضعیت تحصیلی دانشجویان توان بخشی نشان داد (r=0.36), ولی پیشرفت تحصیلی با رشته و ترم تحصیلی و جنسیت و وضعیت تاهل و محل زندگی ارتباط نداشت. نتیجه گیری: افرادی که دارای عزت نفس بالاتر بودند, نسبت به افراد دارای عزت نفس پایین, از وضعیت تحصیلی مطلوب تری برخوردارند. بنابراین, احتمالا می توان برای پیشبرد وضعیت تحصیلی می توان از روش های تقویت عزت نفس بهره برد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، محمدعلی، دژکام، محمود، و میرلاشاری، ژیلا. (1386). همبستگی عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان توان بخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(1 (پیاپی 17))، 137-142. SID. https://sid.ir/paper/59258/fa

Vancouver: کپی

حسینی محمدعلی، دژکام محمود، میرلاشاری ژیلا. همبستگی عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان توان بخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(1 (پیاپی 17)):137-142. Available from: https://sid.ir/paper/59258/fa

IEEE: کپی

محمدعلی حسینی، محمود دژکام، و ژیلا میرلاشاری، “همبستگی عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان توان بخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی تهران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 137–142، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59258/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button