مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان سهمیه ای و آزاد رشته های علوم انسانی (مطالعه موردی: پنج دانشگاه دولتی ایران)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 105

چکیده

 اعطای امتیاز ورود به دانشگاهها, به عنوان یکی از روشهای ایجاد عدالت آموزشی, موضوعی است که به صورت قانونی در ایران دنبال شده و این پرسش را ایجاد کرده است که آثار آن بر کارایی درونی نظام آموزش عالی کشور چیست؟ به منظور پاسخگویی به این پرسش, عملکرد تحصیلی1610 نفر از دانشجویان رشته­های علوم انسانی پنج دانشگاه تهران, زاهدان, علامه طباطبایی, شهید باهنر و شاهد مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان می­دهد که متوسط تعداد واحد انتخاب شده توسط دو گروه از دانشجویان یکسان, اما عملکرد تحصیلی دانشجویان آزاد بالاتر از دانشجویان سهمیه ای بوده است. دانشجویان سهمیه ای ورودی در تعداد بیشتری از واحدهای درسی خود مردود و تعداد بیشتری اخراج شده­اند. بنابراین, می­توان گفت که این گروه در عمل کارایی درونی نظام آموزش عالی کشور را کاهش داده و هزینه بیشتری را بر آن تحمیل کرده اند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

درتاج، فریبرز، و موسی پور، نعمت اله. (1384). ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان سهمیه‌ای و آزاد رشته‌های علوم‌انسانی (مطالعه موردی: پنج دانشگاه دولتی ایران) . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 11(4-3 (38-37))، 79-105. SID. https://sid.ir/paper/67883/fa

Vancouver: کپی

درتاج فریبرز، موسی پور نعمت اله. ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان سهمیه‌ای و آزاد رشته‌های علوم‌انسانی (مطالعه موردی: پنج دانشگاه دولتی ایران) . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1384؛11(4-3 (38-37)):79-105. Available from: https://sid.ir/paper/67883/fa

IEEE: کپی

فریبرز درتاج، و نعمت اله موسی پور، “ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان سهمیه‌ای و آزاد رشته‌های علوم‌انسانی (مطالعه موردی: پنج دانشگاه دولتی ایران) ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 11، no. 4-3 (38-37)، pp. 79–105، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67883/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button