مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی بازی های توپی- غیر توپی بر کاهش نشانگان اختلال کمبود توجه/بیش فعالی دانش آموزان پسر 9 تا 11 ساله شهر اراک

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال توجه/بیش فعالی یک اختلال رفتاری در کودکان است که با یک یا ترکیبی از عوامل از جمله بیش فعالی, عدم توجه و تکانش گری شناخته می شود. هدف مطالعه حاضر ارزیابی اثربخشی بازی های توپی و غیر توپی بر کاهش نشانگان اختلال کمبود توجه/بیش فعالی دانش آموزان پسر 9 تا 11 ساله شهر اراک می باشد.مواد و روش ها: در این مطالعه کارآزمایی بالینی, که با طرح پیش آزمون, پس آزمون اجرا شد, 60 دانش آموز مبتلا به اختلال توجه/ بیش فعالی به صورت تصادفی به سه گروه مساوی بازی های توپی, بازی های غیر توپی و کنترل تقسیم شدند. گروه های تمرینی به مدت 12 هفته به تمرین پرداختند. برنامه تمرینی شامل 3 جلسه در هفته و هر جلسه 45-30 دقیقه بازی درمانی بود. نشانه های اختلال توجه/بیش فعالی از طریق پرسش نامه علائم مرضی کودکان CSI-4, قبل و بعد از 12 هفته برنامه تمرینی ارزیابی شد.یافته ها: پس از 12 هفته بازی درمانی کاهش معنی داری در نشانه های اختلال توجه/بیش فعالی در گروه های آزمایشی در مقایسه با ابتدای مطالعه مشاهده شد (p<0.05), اما تفاوت معنی داری بین بازی توپی و غیر توپی مشاهده نشد(p<0.05) .نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه می توان بیان کرد که انجام بازی های توپی و غیر توپی, تاثیر مثبتی در بهبود نشانه های اختلال توجه/ بیش فعالی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، علیرضا. (1391). اثر بخشی بازی های توپی- غیر توپی بر کاهش نشانگان اختلال کمبود توجه/بیش فعالی دانش آموزان پسر 9 تا 11 ساله شهر اراک. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 15(5 (پیاپی 64))، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/69905/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی علیرضا. اثر بخشی بازی های توپی- غیر توپی بر کاهش نشانگان اختلال کمبود توجه/بیش فعالی دانش آموزان پسر 9 تا 11 ساله شهر اراک. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1391؛15(5 (پیاپی 64)):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/69905/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا بهرامی، “اثر بخشی بازی های توپی- غیر توپی بر کاهش نشانگان اختلال کمبود توجه/بیش فعالی دانش آموزان پسر 9 تا 11 ساله شهر اراک،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 15، no. 5 (پیاپی 64)، pp. 1–9، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69905/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button