مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت طرح درس های ارائه شده اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 95-1394

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 89

چکیده

 مقدمه: طرح درس یکی از عوامل موثر و کلیدی در فرایند آموزش است. هدف اصلی از تدوین طرح درس, تسهیل در یادگیری فراگیران از طریق برقراری یک بستر ارتباطی مناسب است. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی طرح درسهای ارائه شده توسط مدرسین دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 95-1394 به انجام رسیده است. مواد و روش ها: در این پژوهش توصیفی-مقطعی, 134 طرح درس ارائه شده توسط مدرسان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نیمسال اول و دوم سال 95-1394 مورد ارزیابی قرار گرفت. جمع آوری داده ها با استفاده از یک چک لیست که شامل 13 حیطه موثر بر طرح درس بود, انجام گرفت. روش های آمار توصیفی جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: شایعترین ضعف ها مربوط به حیطه وسایل کمک آموزشی (6/85 درصد), وظایف و تکالیف دانشجویان (9/64 درصد), اهداف کلی (6/39 درصد) بود. همچنین بیشترین نقصان مربوط به حیطه های برنامه ریزی برای آمادگی دانشجویان قبل از شروع کلاس (62 درصد), آموزش و طیقه بندی (6/45 درصد), رئوس مطالب و اهداف رفتاری (6/33 درصد) بود. حیطه های مربوط به معرفی منابع (9/64 درصد), اطلاعات عمومی (3/43 درصد) و سیاست ها و قوانین کلاس (3/43 درصد) واجد بالاترین امتیاز و بهترین وضعیت در نگارش طرح درس های مورد بررسی بودند. بحث ونتیجه گیری: با توجه به یافته ها, وضعیت محتوایی و نگارشی طرح درس های ارائه شده توسط مدرسان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حد قابل قبولی ارزیابی گردید. پیشنهاد می شود با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و تدوین فرم های پیشنویس استاندارد, زمینه مناسب برای تدوین هر چه بهتر طرح درس در بین مدرسان فراهم شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاضی، شیرین، روستا، سجاد، و ابراهیم زاده، فرزاد. (1397). بررسی کیفیت طرح درس های ارائه شده اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 95-1394. یافته، 20(3 (پیاپی 77) )، 83-89. SID. https://sid.ir/paper/80147/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی شیرین، روستا سجاد، ابراهیم زاده فرزاد. بررسی کیفیت طرح درس های ارائه شده اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 95-1394. یافته[Internet]. 1397؛20(3 (پیاپی 77) ):83-89. Available from: https://sid.ir/paper/80147/fa

    IEEE: کپی

    شیرین قاضی، سجاد روستا، و فرزاد ابراهیم زاده، “بررسی کیفیت طرح درس های ارائه شده اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 95-1394،” یافته، vol. 20، no. 3 (پیاپی 77) ، pp. 83–89، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/80147/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button