مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,572
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

745
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس ارزش کاربردی و ارزش ذاتی تکلیف در دانش آموزان پایه دهم شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 110

چکیده

 هدف پژوهش حاضر پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس ارزش کاربردی و ارزش ذاتی تکلیف به روش توصیفی- همبستگی بود. از جامعه آماری دانش آموزان پایه دهم شهر تبریز, نمونه ای متشکل از 350 دانش آموز دبیرستانی (175 پسر و 175 دختر) با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به صورت تصادفی انتخاب شد. برای جمع آوری اطلاعات مقیاس تعلل ورزی تاکمن و مقیاس محقق ساخته ارزش تکلیف پس از تعیین روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. داده ها به دست آمده به روش همبستگی گشتاوری پیرسون و رگرسیون چندگانه استاندارد تجزیه و تحلیل شد. نتایج همبستگی پیرسون بین متغیرها نشان داد که بین ارزش کاربردی و ارزش ذاتی یک تکلیف با تعلل ورزی تحصیلی رابطه منفی معنی دار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون استاندارد نیز نشان داد که متغیر ارزش ذاتی پیش بینی کننده معنی دار تعلل ورزی تحصیلی می باشد. این یافته ها می توانند توسط معلمان, مشاوران و والدین جهت افزایش یادگیری و هدایت تحصیلی بهتر دانش آموزان به کار گرفته شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، دل آرام، فتحی آذر، اسکندر، بدری گرگری، رحیم، و ابراهیمی، امید. (1393). پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس ارزش کاربردی و ارزش ذاتی تکلیف در دانش آموزان پایه دهم شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 7(28)، 99-110. SID. https://sid.ir/paper/183546/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی دل آرام، فتحی آذر اسکندر، بدری گرگری رحیم، ابراهیمی امید. پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس ارزش کاربردی و ارزش ذاتی تکلیف در دانش آموزان پایه دهم شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1393؛7(28):99-110. Available from: https://sid.ir/paper/183546/fa

    IEEE: کپی

    دل آرام محمدی، اسکندر فتحی آذر، رحیم بدری گرگری، و امید ابراهیمی، “پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس ارزش کاربردی و ارزش ذاتی تکلیف در دانش آموزان پایه دهم شهر تبریز،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 7، no. 28، pp. 99–110، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183546/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا