مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 66

چکیده

نارساخوانی حالتی است که در آن پیشرفت خواندن پایین تر از حد مورد انتظار, بر حسب سن, آموزش و هوش کودک می باشد. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن بود. بدین منظور دو نفر دانش آموز پسر نارساخوان به صورت نمونه گیری در دسترس از مراکز مشکلات ویژه یادگیری تبریز انتخاب شدند؛ و به مدت 10 جلسه آموزش خودتنظیمی دریافت نمودند. پژوهش در چارچوب طرح تجربی تک موردی با استفاده از طرح خطوط پایه منفرد و با پیگیری دو هفته ای به انجام رسید. به منظور ارزیابی پیشرفت این کودکان از آزمون خواندن, حافظه رقمی وکسلر آندره ری استفاده شد. نتایج نشان داد که آزمودنی ها در عملکرد خواندن و کارکردهای اجرایی پیشرفت داشتند و این پیشرفت در پیگیری دو هفته ای پایدار بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت آموزش خودتنظیمی به بهبود عملکرد خواندن و کارکردهای اجرایی دانش آموزان کمک می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بیرامی، منصور. (1392). اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 8(29)، 43-66. SID. https://sid.ir/paper/120291/fa

Vancouver: کپی

بیرامی منصور. اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1392؛8(29):43-66. Available from: https://sid.ir/paper/120291/fa

IEEE: کپی

منصور بیرامی، “اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر کارکردهای اجرایی و عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 8، no. 29، pp. 43–66، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120291/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button