مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه شیوه ها و سبک های یادگیری دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه الزهرا (راهکاری به منظور شناسایی مسیر حرفه ای)

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 145

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی و مقایسه شیوه ها و سبک های یادگیری دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه الزهرا انجام شد. از بین دانشکده های دانشگاه الزهرا, دانشکده های هنر, فنی, علوم پایه و روانشناسی به صورت تصادفی انتخاب شد و 312 نفر از دانشجویان این دانشکده ها به روش نمونه گیری خوشه ای- تصادفی, به عنوان گروه آزمون انتخاب شدند. برای اندازه گیری متغیر های پژوهش (شیوه ها و سبک های یادگیری) از پرسشنامه سبک های یادگیری کلب استفاده شد. یافته ها نشان داد که دانشجویان دانشکده های مختلف از شیوه ها و سبک های یادگیری متفاوتی استفاده می کنند. دانشجویان دانشکده هنر بیشتر از شیوه تجربه عینی و سبک های واگرا انطباق یابنده, دانشجویان دانشکده فنی از شیوه های مشاهده تاملی و مفهوم سازی انتزاعی و سبک جذب کننده, دانشجویان دانشکده روانشناسی از شیوه های آزمایشگری فعال, مفهوم سازی انتزاعی و سبک همگرا و دانشجویان دانشکده علوم پایه نیز از شیوه مفهوم سازی انتزاعی و سبک همگرا استفاده می کنند.در این پژوهش, به منظور کارآمدی و رضایت تحصیلی شغلی دانشجویان, پیشنهاد شده است سبک ها و شیوه های خاص یادگیری آنها در دوران قبل از دانشگاه بررسی شود و براساس آن و با توجه به علایق دانش آموزان, رشته تحصیلی مناسب آنها انتخاب شود, همچنین می توان شیوه ها و سبک های مناسب رشته مورد دلخواه دانش آموزان را به آنها آموزش داد تا در تحصیل رشته مورد نظر موفق باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یزدی، سیده منوره. (1388). بررسی و مقایسه شیوه ها و سبک های یادگیری دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه الزهرا‌ (راهکاری به منظور شناسایی مسیر حرفه ای). اندیشه های نوین تربیتی، 5(2)، 123-145. SID. https://sid.ir/paper/446959/fa

Vancouver: کپی

یزدی سیده منوره. بررسی و مقایسه شیوه ها و سبک های یادگیری دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه الزهرا‌ (راهکاری به منظور شناسایی مسیر حرفه ای). اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1388؛5(2):123-145. Available from: https://sid.ir/paper/446959/fa

IEEE: کپی

سیده منوره یزدی، “بررسی و مقایسه شیوه ها و سبک های یادگیری دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه الزهرا‌ (راهکاری به منظور شناسایی مسیر حرفه ای)،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 5، no. 2، pp. 123–145، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446959/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button