مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 4 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه : آموزش بالینی از مقاطع حساس آموزش پزشکی است که در ایجاد توانمندی های حرفه‎ای فراگیرها نقش عمده‎ای دارد. ارتقای کیفیت آموزش بالینی مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود, شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است. هدف : مطالعه به منظور تعیین کیفیت  آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد.مواد و روش ها : این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی در سال 1381 با استفاده از پرسش نامه خود ایفا در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. نظر 320 نفر از دانشجویان پزشکی مقطع بالینی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند, جمع آوری شد. در مجموع داده های 249 پرسش نامه با استفاده از آزمون های آماری t و آنالیز واریانس یک طرفه تجزیه و تحلیل شد. یافته‎ها : دانشجویان پزشکی مقطع بالینی حیطه تسلط علمی اساتید را خوب و حیطه مدیریت آموزشی, ارتباط و مشاوره را متوسط ارزیابی نمودند. بیشترین میانگین نمره در حیطه تسلط علمی مربوط به تسلط اساتید به مطالب مورد تدریس, در حیطه مدیریت آموزشی مربوط به انتخاب بیماران براساس اهداف دوره بالینی و در حیطه ارتباط و مشاوره مربوط به ارایه بازخورد به دانشجویان در طول دوره بالینی بود.نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد که کیفیت آموزش بالینی از نظر دانشجویان مورد مطالعه در حد نسبتا مطلوبی قرار دارد.  

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فصیحی هرندی، طیبه، سلطانی عربشاهی، سیدکامران، تهامی، سیداحمد، و محمدعلی زاده، سکینه. (1383). کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 8(1 (پیاپی 30))، 4-9. SID. https://sid.ir/paper/418763/fa

Vancouver: کپی

فصیحی هرندی طیبه، سلطانی عربشاهی سیدکامران، تهامی سیداحمد، محمدعلی زاده سکینه. کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1383؛8(1 (پیاپی 30)):4-9. Available from: https://sid.ir/paper/418763/fa

IEEE: کپی

طیبه فصیحی هرندی، سیدکامران سلطانی عربشاهی، سیداحمد تهامی، و سکینه محمدعلی زاده، “کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 8، no. 1 (پیاپی 30)، pp. 4–9، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/418763/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button