Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    13-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1351
  • دانلود: 

    707
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش ارزیابی میزان انطباق بین مهارت های فارغ التحصیلان دوره کارشناسی حسابداری و معیارهای مورد نیاز برای حرفه حسابرسی است. هدف یاد شده بوسیله سه فرضیه اصلی در سه طبقه مهارت عمومی و شخصی، اداری و مدیریتی و تخصصی و حرفه ای و سی پرسش فرعی مورد آزمون واقع شده است. جامعه آماری تحقیق شامل سه گروه، استادان دانشگاه، حسابرسان و دانشجویان کارشناسی ارشد حسابداری است. این تحقیق از نوع توصیفی - پیمایشی از شاخه میدانی است و روش گردآوری مباحث نظری آن کتابخانه ای بوده و داده های آن به صورت نمونه گیری از جامعه بزرگتر به وسیله پرسشنامه (با استفاده از طیف 5 رتبه ای لیکرت) بدست آمده است. همچنین در این تحقیق از آزمون های کروسکال والیس و تحلیل واریانس جهت آزمون فرضیه ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده برای فرضیه های تحقیق بیانگر آن است که بین نظرات سه گروه تحقیق در مورد میزان انطباق سه دسته مهارت های ذکر شده فارغ التحصیلان دوره کارشناسی حسابداری با معیارهای مورد نیاز برای ورود به حرفه حسابرسی تفاوت معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1351

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 707 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    37-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2130
  • دانلود: 

    1150
چکیده: 

برون سپاری به عنوان یک ابزار اجرایی ساده و اقتصادی، روز به روز کاربردهای بیشتری پیدا می کند. مدیران تجاری و صنعتی ضمن آنکه علاقه مندند از استراتژی برون سپاری استفاده کنند، در عمل در این زمینه، با مسایل و مشکلات مفهومی متنوعی رو به رو هستند. متاسفانه مطالعات علمی معدودی در زمینه برون سپاری خدمات موجود است. در حالی که پژوهش های اکادمیک قابل ملاحظه ای در زمینه استفاده از برون سپاری در فعالیت های ساخت محصول موجود است.هدف اصلی این تحقیق کمک به تصمیم گیری سازمان در استفاده از چارچوب مناسب تصمیم گیری برای برون سپاری فعالیت های خدماتی با شرایط زیر است:شناسایی عوامل مهم برون سپاریبررسی مدل های مختلف برون سپاریتشخیص بهترین چارچوب برای شرکت های توزیع نواحی و تهران بزرگ توانیراین تحقیق دارای 4 فرضیه اصلی و 3 فرضیه فرعی است. متغیرهای اصلی شامل: تفکیک ناپذیری، عدم اطمینان تقاضا، موقعیت رقابتی و تماس با مشتری نهایی، و متغیرهای تعدیلی شامل: اصلی بودن فعالیت، اهمیت فعالیت و تعداد تامین کنندگان بالقوه است. روش تحقیق توصیفی - زمینه ای - همخوانی بوده و نوع آن بر اساس اهداف تحقیق، کاربردی است. شرکت های توزیع نواحی و تهران بزرگ شرکت توانیر به عنوان جامعه آماری انتخاب گردید. داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری و فرضیه های تحقیق با آزمون کای - دو، مورد تحلیل و تایید قرار گرفت. مدل بهینه برون سپاری طراحی و تهیه شد. پیشنهادهای پژوهشگر بر اساس فرضیه های مطرح در تحقیق ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1150 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    61-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2048
  • دانلود: 

    830
چکیده: 

این مطالعه به منظور بررسی رابطه بین رفتار متصدیان شعب بانک ها و تصمیم مشتریان برای دریافت خدمات بانکی انجام شده است، تا از این رهگذر بانک ها با اصلاح رفتار متصدیان شعب به حفظ مشتریان خود کمک کنند. برای بررسی رفتار متصدیان در بانک انصار قم از ابعاد رفتاری مطرح شده در مدل «طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهاد شده»، استفاده شده است. در خصوص بررسی تصمیم مشتریان برای دریافت خدمات نیز «فرایند رفتار پس از خرید» در نظر گرفته شده است که شامل رضایت / عدم رضایت، رفتار شکایت آمیز، مصرف کننده، کنارگذاری محصول / خدمات و یا شکل گیری وفاداری به مارک است. به منظور بررسی رابطه بین رفتار متصدیان و تصمیم مشتریان برای خرید، ابتدا تاثیر هر یک از ابعاد رفتاری بر رضایت ایجاد شده از رفتار کارکنان مورد بررسی واقع شده و سپس رابطه بین رضایت و وفاداری و رفتار ترک، و همچنین انواع رفتار شکایت آمیزی بررسی شد که مشتریان در صورت نارضایتی بروز می دهند. نتایج این بررسی نشان می دهد که چهار بعد (مشکل گشایی، ادب و تواضع، توجه و دقت و مدیریت شکایت) از هفت بعد رفتاری بررسی شده در این تحقیق در ایجاد رضایت تاثیر داشته و بین رضایت و وفاداری و رفتار ترک مشتریان نیز رابطه معناداری وجود دارد و مشتریان ناراضی به ترک خدمات بانک بیشتر از شکایت به صورت قانونی تمایل دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2048

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 830 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    81-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2753
  • دانلود: 

    2067
چکیده: 

تنیدگی همان فشار روانی است که بر اثر عدم شناخت و ادارک درست از خود و محیط اطراف در یک فرد به وجود می آید. این تحقیق در صدد یافتن میزان تنیدگی شغلی و رابطه آن با فرسودگی شغلی متصدیان امور اداری بخش بین الملل بانک صادرات ایران (شهر تهران) است که بر مدل تنیدگی شغلی اسیپو و فرسودگی شغلی مسلش تکیه دارد.تلاش این پژوهش، با استفاده از روش توصیفی پیمایشی با زمینه کاربردی بر بررسی رابطه و نوع رابطه بین تک تک مولفه های متغیر تنیدگی شغلی با متغیر فرسودگی شغلی، خود متغیر تنیدگی شغلی با متغیر فرسودگی شغلی، از طریق آزمون همبستگی پیرسن و اولویت بندی مولفه های هر دوی آنها از طریق آزمون فریدمن بوده و به همین منظور به عنوان ابزار انجام تحقیق از پرسشنامه ای استفاده شد که روایی آن توسط کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته است.بر این اساس، یافته های به دست آمده از نمونه 140 نفری که از میان متصدیان امور اداری بخش بین الملل بانک با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند، نشان داد که بین مولفه های تنیدگی شغلی و فرسودگی شغلی رابطه معناداری وجود دارد و ضرایب چهار مولفه (محدوده نقش، دوگانگی نقش، بی کفایتی نقش و محیط فیزیکی) در مدل رگرسیونی صفر نیست و در ایجاد تنیدگی شغلی نقش دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2753

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2067 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    103-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1493
  • دانلود: 

    802
چکیده: 

در مباحث مدیریت، توجه قابل ملاحظه ای برای فهم تاثیر نقش های فرا وظیفه ای کارکنان بر عملکرد سازمان انجام شده است. انجام این نقش های فرا وظیفه ای از سوی کارکنان را می توان به عنوان رفتار شهروندی سازمانی در نظر گرفت. اگر دانشگاه را به عنوان یک سازمان در نظر بگیریم، بروز رفتارهای شهروندی سازمانی از سوی استادان دانشگاه می تواند عملکرد دانشجویان و در نهایت عملکرد دانشگاه را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد. هدف اصلی تحقیق حاضر نیز سنجش میزان بروز رفتار شهروندی سازمانی استادان دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است. در این پژوهش که از نوع توصیفی - پیمایشی است، ابعاد رفتار شهروندی سازمانی بر مبنای تقسیم بندی ارگان شامل: نوع دوستی، وجدان کاری، ادب، فضیلت مدنی و گذشت و جوانمردی، مورد توجه قرار گرفته است. ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد بتمن و ارگان (1986) است که ضمن تعدیل و تطبیق با نظر گروه پژوهش تعداد 25 سوال آن در نظر گرفته شده است. پایایی ابزار از طریق روش آلفای کرنباخ (a=0.847) تایید شده است. نمونه آماری نیز از بین دانشجویان دانشکده مدیریت به تعداد 330 نفر و از بین استادان دانشکده به تعداد 16 نفر به شیوه تصادفی ساده انتخاب شده اند. روایی ابزار از طریق نظرات خبرگان گروه پژوهش به صورت صوری، محتوایی و در نهایت تحلیل عاملی تایید شد. برای پاسخ به سوالات پژوهش از روش های آمار توصیفی و برای آزمون فرضیه ها از روش های آمار استنباطی استفاده گردید. در نهایت نتایج نشان داد که اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در مجموع از سطح خوبی از بروز رفتارهای شهروندی سازمانی برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1493

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 802 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    135-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1052
  • دانلود: 

    237
چکیده: 

بررسی عملکرد استراتژی های تکرو طی سال های اخیر مورد توجه پژوهشگران و فعالان بازار سهام قرار گرفته است. اگر چه شواهد بسیاری مبنی بر سودمندی این نوع استراتژی ها در دست است، اما بیشتر آنها مربوط به بازار سهام آمریکا و کشورهای اروپایی است. این پژوهش بر آن بود تا عملکرد این استراتژی ها را در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1383 تا 1387 مورد بررسی قرار دهد.مطابق با استراتژی های تکرو، برای کسب سود بیشتر باید سهام با ارزش را که دارای ویژگی هایی چون نسبت پایین قیمت به درآمد، اندازه کوچک، درصد سود تقسیمی بالا، نسبت پایین ارزش بازار به ارزش دفتری هستند خریداری نمود و سهام رشدی که دارای خصوصیاتی متضاد با سهام ارزشی هستند را به فروش رساند تا بدون تحمل ریسک اضافی بازده بالاتری کسب نمود.در این پژوهش عملکرد استراتژی های مذکور در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی مذکور با استفاده از بازده پرتفوی هایی متشکل از سهام با شاخص های فوق الذکر و به کمک روش تحلیل داده های مقطعی موزون مورد بررسی قرار گرفت.نتایج این پژوهش نشان داد که در بازه زمانی مذکور، سهام با ارزش با نسبت پایین قیمت به درآمد، اندازه کوچک و درصد سود تقسیمی بالا، بازده بالاتر معناداری نسبت به سهام رشدی داشته اند؛ اما در مورد سهام شرکت های با نسبت پایین ارزش دفتری به ارزش بازار نمی توان گفت بازده بالاتر معناداری نسبت به سهام شرکت های با نسبت بالای ارزش دفتری به ارزش بازار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1052

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 237 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    159-181
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3202
  • دانلود: 

    1865
چکیده: 

امروزه شرکت ها به اثر معجزه آسای رنگ ها پی برده اند. رنگ می تواند علاقه را برانگیزد و در نتیجه میل به خرید محصول را افزایش دهد. برای هدفمند کردن هر چه بیشتر تبلیغات به شناخت رنگ ها، خصوصیات و تاثیرات متفاوت آن ها بر افراد نیاز داریم. هدف اصلی در این مطالعه، بررسی وجود اختلاف در رنگ انتخابی روش های تبلیغاتی تلویزیونی، بیلبوردی و اتوبوسی از طریق مدل آیدا و تعیین رنگی است که بیشترین اثر را در هر یک از سه رسانه دارد. لذا طی یک تحقیق پیمایشی پرسشنامه ای در بین خریداران مواد شوینده و بهداشتی توزیع شد و موارد بالا با استفاده از روش رگرسیون لجستیک ترتیبی و نیکویی برازش مورد آزمون قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که تاثیر رنگ مورد استفاده در تبلیغات این سه روش از تفاوت معنی داری برخوردار است و در انتخاب رنگ، سفید بیشترین میزان را دارد. هر چند با نگاهی دقیق درمی یابیم که شرکت ها در کنار این رنگ با توجه به نوع محصولات خود باید از دیگر رنگ های برانگیزنده علاقه نیز استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3202

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1865 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    183-216
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1677
  • دانلود: 

    374
چکیده: 

سازمان های امروزی نیازمند یکپارچگی در داده ها و اطلاعات هستند؛ بنابراین گرایش به استفاده از سیستم برنامه ریزی منابع سازمان دارند. این سیستم ها که از آخرین نسل های سیستم های اطلاعاتی محسوب می شود، این قابلیت را دارند که به کمک آن بتوان عملکرد کلیه واحدهای سازمان را یکپارچه و منابع سازمان را برنامه ریزی و مدیریت نمود. ولی استقرار و اجرای آن نیازمند مهیا شدن زیرساخت های مناسب برای آنهاست. بعضی از شرکت ها بدون توجه به فراهم آوردن زیرساخت های لازم، تصمیم دارند وارد این مقوله بزرگ و پیچیده شوند. بدین سبب ممکن است دچار مشکلات و خسارت های زیادی گردند و آرمان دستیابی به این هدف برای آنان غیر ممکن گردد. بنابراین هدف این تحقیق شناسایی، تعیین نحوه اثرگذاری و اولویت بندی عوامل و شاخص های اثرگذار فن آوری اطلاعات بر استقرار و بهبود سامانه های برنامه ریزی منابع سازمان و ارائه یک مدل جهت پیاده سازی این سامانه هاست. روش تحقیق از حیث هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی - پیمایشی، و از طرفی یک تحقیق میدانی است. جمع آوری داده ها و اطلاعات بوسیله پرسشنامه و مصاحبه انجام گرفته، حجم نمونه آماری برای فرضیه اول و سوم تحقیق 211 نفر و شامل افرادی است که در سازمان مورد مطالعه، از فن آوری اطلاعات استفاده می کنند، تجزیه و تحلیل به روش آماری و بوسیله نرم افزار«SPSS»  انجام گرفت. همچنین از آرای پنج تن کارشناس فن آوری اطلاعات نیز برای فرضیه دوم و چهارم تحقیق بهره گرفته شد. تجزیه و تحلیل آن به روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی و بوسیله نرم افزار «Expert Choice» انجام گرفت.سرانجام عوامل (فن آوری اطلاعات، آموزش، حمایت مدیریت ارشد، فرهنگ سازمانی، مشارکت کارشناسان خارج از سازمان، پایبندی به مقررات، انگیزش کارکنان) و شاخص های (سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه و ارتباطات، پایگاه داده و داده ها، نیروی انسانی، امنیت) شناسایی شد و نحوه تاثیرگذاری آنها یکسان نبود. عامل فن آوری اطلاعات و شاخص سخت افزاری از مهمترین آنها بود. برای ارائه یک مدل جهت پیاده سازی این سیستم ها، از روش تصمیم گیری چند شاخصه و به کمک فن رجحال ترتیبی با تشابه به پاسخ ایده آل پیشنهاد گردید، نخست به فراهم آوردن زیر ساخت های این سیستم در کنار حفظ سیستم های فعلی سازمان پرداخته شود و در مرحله بعد پیاده سازی به روش اجرای ماژول هایی از سیستم برنامه ریزی منابع سازمان انجام گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1677

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 374 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    217-237
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2110
  • دانلود: 

    1703
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف تعیین نقش ساختار مالکیت بر عملکرد شرکت ها صورت گرفته است. بدین منظور تاثیر متغیرهای ساختار مالکیت که عبارتند از: تمرکز مالکیت، مالکیت نهادی و مالکیت سهام آزاد شناور، بر عملکرد 97 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی 1383 تا 1388 بررسی شده است.تحقیق حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و روش تحقیق از نوع تحقیقات علی است. با توجه به اینکه اطلاعات مورد بررسی، هم به صورت مقطعی و بین شرکت های مختلف است و هم به صورت سری زمانی است، از روش تحلیل رگرسیون داده های تلفیقی استفاده شده است. یافته های کلی تحقیق نشان می دهد که تمرکز مالکیت تاثیر معنی داری بر عملکرد شرکت ندارد ولی تاثیر مالکیت سرمایه گذاران نهادی و مالکیت سهام آزاد (شناور) معنی دار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2110

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1703 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    239-256
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4195
  • دانلود: 

    3172
چکیده: 

وجود نیروی انسانی متعهد در سازمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و وجود چنین نیروی انسانی متعهدی می تواند یک مزیت رقابتی و موقعیت برتر استراتژیک برای سازمان محسوب شود. بسیاری از تحقیقات عملکرد بالا، افزایش بهره وری، کاهش ترک خدمت و جا به جایی کارکنان را نتیجه افزایش تعهد سازمانی کارکنان سازمان ها دانسته اند. بنابراین توجه به عوامل موثر بر تعهد سازمانی مراکز پزشکی شهید شوریده و نور می تواند نتایج گرانبها و مفیدی به همراه داشته باشد. لذا این تحقیق به دنبال بررسی و مطالعه عوامل موثر بر تعهد سازمانی کارکنان این مراکز بر اساس مدل سیمون است.این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیق کاربردی و از نظر ماهیتی از نوع تحلیل همبستگی و زمینه یابی محسوب می شود. جامعه آماری، کارکنان تمام وقت مراکز پزشکی شهید شوریده و نور تهران را دربر می گیرد. در این پژوهش برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد سیمون استفاده شده است.فرضیه های تحقیق در سه سطح کارکنان غیرپزشکی، کارکنان پزشکی و کل کارکنان مورد سنجش قرار گرفته است و بر حسب نوع داده ها، در هر فرضیه از ضریب همبستگی برای بررسی رابطه بین متغیرها بهره برده ایم و نتایج حاصل از بررسی فرضیات در این پژوهش عبارتند از:در سطح کارکنان غیرپزشکی، همبستگی مستقیم بین فرهنگ سازمانی با تعهد سازمانی، بین رضایت شغلی با تعهد سازمانی، بین وضعیت تاهل کارکنان با تعهد سازمانی و همبستگی معکوس بین میزان تحصیلات با تعهد سازمانی مشاهده شد و فرضیه های ذی ربط مورد تایید قرار گرفت.در سطح کارکنان پزشکی، همبستگی مستقیم بین فرهنگ سازمانی با تعهد سازمانی و بین رضایت شغلی با تعهد سازمانی مشاهده شد.در سطح کل کارکنان، همبستگی مستقیم بین فرهنگ سازمانی با تعهد سازمانی، بین رضایت شغلی با تعهد سازمانی و بین وضعیت تاهل با تعهد سازمانی برقرار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4195

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3172 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    257-278
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3023
  • دانلود: 

    1029
چکیده: 

با توجه به نقش مهمی که خانواده ها در بازار مصرف ایفاء می نمایند، در این مقاله به بررسی نقش اعضای خانواده در مراحل مختلف فرآیند تصمیم گیری خرید که از اهمیت بالائی جهت هدایت تولید کنندگان و فعالان بخش بازار کالاهای مصرفی بادوام دارد، پرداخته شده است. لذا پس از بررسی ادبیات سوابق و مباحث نظری موضوع و همچنین تعیین اهداف و فرضیه های پژوهش، بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای متناسب، از بین خانواده های ساکن در شهر تهران تعداد 323 خانواده به صورت تصادفی انتخاب و نسبت به جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه اقدام شد. با توجه به داده های جمع آوری شده، به منظور تحلیل داده ها از آزمون های مقایسه میانگین، تحلیل واریانس و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که بین متغیرهای مستقل: درآمد، سطح تحصیلات، سن فرزندان، قدمت خانواده، بعد خانواده و متغیر وابسته: تصمیم گیری خرید کالاهای مصرفی بادوام خانواده رابطه مستقیم وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3023

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1029 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0