مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد مدل های چند سطحی خطی و معادلات برآورد تعمیم یافته در ارزشیابی روند کیفیت تدریس استادان در ترم های مختلف

صفحات

 صفحه شروع 196 | صفحه پایان 204

چکیده

 زمینه و هدف: بهبود کیفیت آموزش از محوری ترین ارزش های نهادهای دانشگاهی و آموزش عالی می باشد. با توجه به این که استادان نقش تعیین کننده ای در این راستا دارند, جهت بررسی روند کیفیت آموزش, به ارزشیابی کیفیت تدریس استادان نیاز است. یکی از روش های متداول ارزشیابی استادان, ارزشیابی توسط دانشجو می باشد که این امر به طور معمول در پایان هر ترم تحصیلی صورت می گیرد. با توجه به این که داده های ارزشیابی استادان از نوع داده های طولی با اندازه گیری های مکرر در طول زمان می باشد, برای بررسی روند کیفیت تدریس آنان باید از آنالیزهای مناسب داده های طولی استفاده شود, اما متدولوژی چنین روش هایی به طور معمول به صورت پیچیده توضیح داده شده است. در مطالعه حاضر به معرفی مدل چند سطحی خطی, روش معادلات برآورد تعمیم یافته و مدل های ارزش افزوده (که مدل های مناسبی برای داده های طولی ارزشیابی می باشند) پرداخته شد و سعی گردید که مفهوم آن با زبان ساده و کاربردی توضیح داده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بانشی، محمدرضا، رضایی، ملیحه، شاهرودی، سمیه، ذوالعلی، فرزانه، اخوتی، مریم، و حق دوست، علی اکبر. (1393). کاربرد مدل های چند سطحی خطی و معادلات برآورد تعمیم یافته در ارزشیابی روند کیفیت تدریس استادان در ترم های مختلف. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(2)، 196-204. SID. https://sid.ir/paper/510267/fa

    Vancouver: کپی

    بانشی محمدرضا، رضایی ملیحه، شاهرودی سمیه، ذوالعلی فرزانه، اخوتی مریم، حق دوست علی اکبر. کاربرد مدل های چند سطحی خطی و معادلات برآورد تعمیم یافته در ارزشیابی روند کیفیت تدریس استادان در ترم های مختلف. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(2):196-204. Available from: https://sid.ir/paper/510267/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا بانشی، ملیحه رضایی، سمیه شاهرودی، فرزانه ذوالعلی، مریم اخوتی، و علی اکبر حق دوست، “کاربرد مدل های چند سطحی خطی و معادلات برآورد تعمیم یافته در ارزشیابی روند کیفیت تدریس استادان در ترم های مختلف،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 2، pp. 196–204، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/510267/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button