مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,903
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

14

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 82

چکیده

 گروه نمونه پژوهش حاضر شامل 140 دانشجو (63 دختر و 77 پسر) بود و از پرسشنامه ام. اس. ال. کیو, بر اساس 5 مؤلفه خود کفایی, ارزش درونی, اضطراب امتحان, استفاده از راهبردهای شناختی و خود تنظیمی, به عنوان ابزار سنجش استفاده به عمل آمد و روایی و پایایی پرسشنامه احراز گردید. نتایج حاصل بیانگر آن بود که از میان 7 متغیر مستقل پژوهش, 3 متغیر مربوط به رشته تحصیلی, خود کفایی و اضطراب امتحان به طور معنی دار نمره آمار را پیش بینی می نمود.در حالی که رشته تحصیلی و خود کفایتی به طور مثبت نمره آمار را پیش بینی می کرد؛ تاثیر اضطراب امتحان بر نمره این درس منفی بود. به طور کلی نتایج پژوهش نشان داد که پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس آمار بیش از آنکه به وسیله جنسیت و متغیرهای شناختی (راهبردهای شناختی و خود تنظیمی) پیش بینی شود؛ به وسیله عوامل انگیزشی؛ به ویژه خود کفایی و اضطراب پیش بینی می گردد. نتایج حاصل از این پژوهش, با توجه به مطالعات پیشین مورد بررسی قرار گرفت و برخی از کاربردهای آن مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

البرزی، شهلا، و سیف، دیبا. (1381). بررسی رابطه باورهای انگیزشی, راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 19(1 (پیاپی 37))، 73-82. SID. https://sid.ir/paper/13297/fa

Vancouver: کپی

البرزی شهلا، سیف دیبا. بررسی رابطه باورهای انگیزشی, راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1381؛19(1 (پیاپی 37)):73-82. Available from: https://sid.ir/paper/13297/fa

IEEE: کپی

شهلا البرزی، و دیبا سیف، “بررسی رابطه باورهای انگیزشی, راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 19، no. 1 (پیاپی 37)، pp. 73–82، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13297/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا